Jag heter Therese.

MacBooken

Publicerad 2010-05-27 11:09:43 i Allmänt,

Är nu hemkommen från Laxå och Burger King. Jag ska provjobba lite nästa vecka och sen får vi se om jag får jobbet eller inte.

Tidigt, tidigt denna morgon, när jag satt i bilen påväg till Laxå, köade natta på Media Markt. Hon inhandlade en MacBook och en ny digitalkamera åt mig. Tillsammans kostade det 6767 kr. Endast en MacBook hade i vanliga fall kostat 10 195 kr. Vilket kap!

Nu ska jag sova. Har sovit ungefär 3 timmar i natt, och jag vill helst inte somna under bion ikväll.

God Natt!

@ nattas place

Publicerad 2010-05-26 17:03:51 i Allmänt,

Befinner mig just nu hos Natalie. Vi fixar oss och taggar oss. Snart kommer Gustav och Haile tror jag. Ikväll är det Hoffmaestro - kul, kul, kul! Blir nog en sen kväll, vilket egentligen är ganska opassande. Varför?

För ett antal timmar sedan ringde Jimmy och meddelade att intervjun hade gått bra och att han ville ha mig på Burger King i Laxå imorgon klockan 8. Det blir alltså inte mycket sömn denna natt.

Hej då!

Kul, kul, kul!

Publicerad 2010-05-25 12:30:45 i Allmänt,

Det är fakiskt väldigt skönt att vara hemma igen, och otroligt kul att få träffa alla igen. Det var nästan ett år sedan jag bodde hemma sist nu.

Igår åkte jag och Ulle till Marieberg och shoppade upp alla våra pengar. Det var verkligen insane. Jag har inte handlat så mycket någonsin, eller i alla fall på riktigt länge. Inget dåligt samvete dock - så otroligt skönt!

Idag har jag åkt in till Laxå på jobbintervju och snart ska jag in till Örebro med Natta. Vi ska hämta ut biobiljetter och toka oss. Kul, kul, kul att få träffa alla igen!

Hem Ljuva Hem

Publicerad 2010-05-24 08:36:20 i Allmänt,

Det känns lite konstigt att vara hemma. Jag är fortfarande uppe i högvarv och har lite svårt att sitta still, men snart blir jag väl lika slö som alltid. (Hoppas inte). Igår var det släktkalas för Johan som fyller 16 år idag. Denna morgon gick jag alltså upp klockan 6. Innan han somnade om igen gjorde han en beställning på chokladbollar och pannkakor till frukost. Chokladbollarna är klara - snart ska pannkakorna stekas.

Idag ska jag:

*Hoppas på sommarjobb
*Handla på apoteket
*Vara Johans personliga födelsedagsslav
*Leka med Ulle. Förmodligen blir det en sväng till Marieberg och Ikea snart

Lejon

Publicerad 2010-05-22 11:04:28 i Allmänt,

Igar gick vi pa lejonkungen som var mer an bra, saklart. Jag borjade grata efter 60 sekunder. Vart kom elefanten ifran?!?

Varat jetlag slog in under pausen och vi somnade ungefar 10 ggr var under andra akten, men jag er anda helnojd.

Ikvall kommer vi hem, sa det har var nog mitt sista inlagg pa bloggen.

London

Publicerad 2010-05-21 09:38:02 i Allmänt,

Vi kom fram till London som planerat. Har inte sovit mycket sen jag sov senast. Ikvall ska vi pa Lejonkungen (som om inte alla visste det).

Adam

Ps. En full engelsman blev utslangd fran flygplanet for han gjorde alla oroliga med sina hejaramsor. Jakla huliganer.

Bye, bye Australia

Publicerad 2010-05-19 02:32:15 i Allmänt,

Ikvall tar vi Taxi till flyplatsen och spenderar natten dar. Imorgon klockan 6.20 gar flyget till London. Fragan nu ar om vi kan ta oss dit. I annat fall hamnar vi som tidigare namnt i Abu Dabi. Jag har ingenting emot forlangd semester. Daremot har jag inte lust att betala nya flygbiljetter hem eller att missa musikalen i London. Snart far vi se hur det gar. Jag vantar med spanning...

Jag vill inte lamna Australien. Jag ALSKAR landet.

Det har verkligen varit en underbar resa. Tack Australien. Jag hoppas att vi ses igen.

Abu

Publicerad 2010-05-17 02:43:49 i Allmänt,

Ryktet sager att aska fran island tanker stanga londons flygplatser snart, lagom till att vi ska dit. Detta skulle kunna innebara lite extra semester i varan mellanlandningsort, Abu Dhabi. Varldens rikaste stad, och top 30 dyraste. Fina hus. 80% av invanarna er utlandska gastarbetare.

Vi far se hur det gar och hoppas att varan forsakring tacker missade flyg, missad musikal och missad hostelnatt.

Gaaah!!!

Publicerad 2010-05-16 02:12:28 i Allmänt,

Haller just nu pa att checka in pa AJ HAckett i Cairns. Om nagra fa minuter kommer vi hoppa Bungy Jump - gaaah!!! Jag dor just nu. Onska oss lycka till!

Hejda!

Townsville

Publicerad 2010-05-10 07:11:21 i Allmänt,

Nu har vi anlant till Townsville. Det ar inte bla, bla himmel och solsken men det ar varmt, varmt, varmt! Vi kommer med stor sannolikhet att avlida har. Temperaturskillnaden har verkligen markts av. Efter varje bussresa vi gor kommer vi narmare och narmare ekvatorn sa det kanske inte ar sa konstigt. Otroligt nog ar det vinter har nu.

I morgon tar vi farjan over till Magnetic Island dar vi ska spendera tre natter. Hoppas pa bra vader! Vi ska bo pa det enda hostellet lagst eastcost som ligger PA stranden, (ON the beach) - harligt!

Nu ska vi ut och utforska Townsville. Bye!

PS. Vi har nu borjat inse att vi snart maste aka hem. Endast 10 dagar kvar i Australien idag - buhuu...

Boat

Publicerad 2010-05-09 07:21:38 i Allmänt,

3 dagar pa segelbat var roligt. Det gungar fortfarande i min kropp, cirka 24 timmar senare.

Snorkling i great barrier reef var faktiskt inte overskattat, om nagon nu skulle pasta att det er det. Det var grymt! Sag ett gang turtles och enorma fiskar, cuttade foten pa korall. Therese sag tillochmed en stingrocka. (Nej, dom er inte farliga).

Idag har vi solat en hel del, men nu regnar det. Vi er lite bruna. Australien er stort. Upp er inte ner. 1+1=2.

Whitsunday Islands

Publicerad 2010-05-05 03:39:50 i Allmänt,

Tidigt imorgon ger vi oss av pa en segeltur som varar i 2 natter och 3 dagar. Vi har precis betalat och fatt den sista informationen infor resan. 3500 kr kostade den. Vi far hoppas att den ar vart det.

Dessutom har min kamera gatt sonder, sa vi far nog kopa en ny idag. Hur som helst leker livet just nu! Allt kanns bara kul, kul, kul och jag ar sa glad, glad glad.

Puss pa allt!

Fraser Island

Publicerad 2010-05-02 10:09:01 i Allmänt,

Vi sag en dingo. Sen tva till. Sen en till. Och tva stingrockor. Vi akte bil runt pa varldens storsta o av sand, fast de brittiska pantertanterna som korde bilen borde straffas kapitalt for de var samst pa allt.

Det var iallafall kul att campa, vilket var hela grejen med trippen. Bo i talt och inte locka till sig livsfarliga dingos (kolla dingo fight pa youtube).