Jag heter Therese.

- eller kanske bara soliga dagar?

Publicerad 2011-04-05 11:26:39 i Allmänt,

Det finns goda människor, det finns tur och lycka - eller kanske bara soliga dagar?

Vi hade seminarium om olika ideologier mellan 8 och 10 denna morgon så det blev en väldigt effektiv start på dagen. Nu är det också så att min cykel har krånglat och haft sig det senaste halvåret och det har bara varit en tidsfråga innan den ska ha gett upp. Efter skolan denna effektiva morgon cyklade jag iväg med den mot cykelverkstaden. Som vanligt låste sig hjulet men jag löste problemet och kom till slut fram. Där mötte jag den vänligaste människa jag någonsin mött. Molnen skingrade sig och solen började skina som aldrig förr när han klev ut genom verkstaden för att ta en titt på min cykel. Jag vet inte om han hade magiska krafter, eller bara var väldigt bra på sin sak, men min cykel har nog aldrig mått så bra som den gör nu. Till och med det som inte fungerade när jag köpte den fungerar nu. Och som om det inte vore nog behövde jag inte betala ett öre. Tack vänliga mannen!

Dessutom har jag idag hunnit köpa mig en asnaiiz bikini och ett mönster och massa garn till en pippitröja. Nu ska det stickas tröjor! Allt för att slippa plugga till tentan på torsdag.

PS. Mamma var här förra helgen - det var awesome!
Jag var hemma och hälsade på nu i helgen - det var awesome! DS.

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2011-04-05 19:16:19

Åh, jag vill också ha en sån! Om du vill skjuta upp pluggandet ytterligare så kan du få sticka en åt mig med (lite större storlek än den du stickar åt dig, vill ha den lite oversize ;) så ger jag dig cash sen. Hur mycket ska du ha för en? ;)

Postat av: Therese

Publicerad 2011-04-07 10:59:11

Alltså det är ganska dyrt tyvärr. Bara garn och mönster kostade 350 kr för mig... men det är väl klart att det går att fixa :P Du kan ju leta reda på billigt garn själv så fixar jag stickandet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela