Jag heter Therese.

Skåpbilar och våffeldagen

Publicerad 2012-03-25 07:19:50 i Allmänt,

De senaste dagarna har vi börjat flytta in lite smått i den nya lägenheten i Funkabo, norra Kalmar. Ett par cykelvändor med kläder och galgar har hunnits med, men det är inte lätt att flytta med en cykel! En cykel som dessutom inte har fungerande växlar. DÄRFÖR var mina föräldrar så snälla att köra den fem timmar, fruktansvärt tråkiga, sträckan mellan Kumla och Kalmar för att bidra med bil och muskler.

I går jobbade familjen Högberg non stop mellan 7:30 och 17:30, inte konstigt att jag vaknade med träningsvärk i morse. Det var inte heller bara mina saker som skulle flyttas. Både min och Annas lägenhet skulle packas in i Skåpvagnen och köras till nya "cribet". Både Anna och Filip hjälpte till under flyttdagen med muskelstyrka och glatt humör.

Nu ska jag iväg till Smedby och sjunga gospel, sen hem och packa upp flyttlådorna för att till sist, i kväll, våffelmysa med mina kära Kalmar-vänner.
It´s a good day!

Och sommartid. Glöm inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela